Till alla som är städansvariga för klubbstugan
Städansvariga hösten 2024:
Vecka – Ansvariga
34 Birgitta och Jan Gustavsson
36 Sebbe och Benita
38 Oskar och Lovisa
40 Kajsa och Linus
42 Elin och Tobbe
44 Margareta och Jan Öberg
46 Ingbritt och Arne Nordström
48 Lena och Olle Olofsson
50 Jenny och Marcus
När ni gör ert städjobb, vilket bör ske någon gång mellan fredag och söndag i er städvecka, ska följande punkter genomföras:
* Torka borden.
* Städa båda toaletterna.
* Skaka dörrmattona.
* Dammsug och våttorka alla golv.
* Töm alla papperskorgar och sätt i nya plastpåsar.
* Töm kartongen vid kopieringsmaskinen. Allt papper läggs i container ute vid Ringstorpsvägen.
* Torka lavarna i bastun och gör rent golvbrunnarna vid duscharna.
* Plocka undan sådant som ligger framme.
* Kvarglömda kläder läggs in i skåpet i omklädningsrummet.
* Skräp läggs i en svart sopsäck och kastas sedan i sopkärl vid södra kanten av parkeringen.
* Anteckna på lista i köket om något behöver köpas eller lagas.
* Anteckna på städlistan när ni har städat klart.
Städmateriel finns i skåpet i damernas omklädningsrum och bakom draperiet i herrarnas duschrum. Dammsugaren står i det sydöstra förrådet. Plastpåsar till papperskorgarna finns i ett skåp i köket, där du också hittar svarta sopsäckar. Om inte veckan passar er, gör då upp om ett byte med någon.
Du får en påminnelse någon vecka innan det är dags för ditt städuppdrag.
TACK för att Du/Ni ställer upp för den gemensamma trevnaden.
Klubbstugegruppen