Städschema

Till alla som är städansvariga för klubbstugan                                                                                

Städansvariga våren 2024:

vecka
2Gunnel Axin/Christer Jansson
4Sofia och Torbjörn Karlsson
6Kent Mossberg och Kenneth Karlberg
8Jakob Wallenhammar och Kalle Karlsson
10Fam. Mikael Andersson
12Eva och Erik Oskarsson
14Kerstin och Anders Larsson
16Gunilla och Stig Larsson
18Britt-Marie och Kjell Blomkvist
20Lovisa och Oskar Eklöf
22Gun och Anders Winblad
24Gabriella och Micke Wennblom

När ni gör ert städjobb, vilket bör ske någon gång mellan fredag och söndag i er städvecka, ska följande punkter genomföras:

* Torka borden.

* Städa båda toaletterna.

* Skaka dörrmattona.

* Dammsug och våttorka alla golv.

* Töm alla papperskorgar och sätt i nya plastpåsar.

* Töm kartongen vid kopieringsmaskinen. Allt papper läggs i container ute vid Ringstorpsvägen.      

* Torka lavarna i bastun och gör rent golvbrunnarna vid duscharna.

* Plocka undan sådant som ligger framme.

* Kvarglömda kläder läggs in i skåpet i omklädningsrummet.

* Skräp läggs i en svart sopsäck och kastas sedan i sopkärl vid södra kanten av parkeringen. 

* Anteckna på lista i köket om något behöver köpas eller lagas.

* Anteckna på städlistan när ni har städat klart.

Städmateriel finns i skåpet i damernas omklädningsrum och bakom draperiet i herrarnas duschrum. Dammsugaren står i det sydöstra förrådet. Plastpåsar till papperskorgarna finns i ett skåp i köket, där du också hittar svarta sopsäckar. Om inte veckan passar er, gör då upp om ett byte med någon.

Du får en påminnelse någon vecka innan det är dags för ditt städuppdrag.

TACK för att Du/Ni ställer upp för den gemensamma trevnaden.

Klubbstugegruppen